روبلوکس به توسعهدهندگان اجازه میدهد از بازیکنان پول فیات دریافت کنند و گزینههای پرداخت را گسترش میدهد
شرکت روبلوکس مجموعهای از بهروزرسانیها را در پلتفرم بازی و توسعه خود فاش کرده است که شامل تغییراتی در سیاستهای پرداخت آن میشود.
در حرکتی که هدف آن افزایش جذابیت و جذب توسعهدهندگان بیشتر است، روبلوکس اکنون به توسعهدهندگان اجازه میدهد از بازیکنان پول فیات به جای ارز مجازی سنتی خود، روباکس، دریافت کنند.
این اعلامیه در طول کنفرانس سالانه توسعهدهندگان روبلوکس که در سنخوزه، کالیفرنیا برگزار شد، انجام شد.
به گفته دیوید بازوکی، مدیرعامل و بنیانگذار روبلوکس، سیاست جدید ابتدا بر روی پلتفرمهای دسکتاپ در اواخر سال جاری اجرا خواهد شد و برنامههایی برای گسترش آن به سایر پلتفرمها نیز وجود دارد.
روبولوکس همکاری با Shopify را فاش میکند
علاوه بر این تغییر سیاست، روبلوکس همچنین یک همکاری جدید با Shopify را اعلام کرده است.
این ادغام به بازیکنان اجازه میدهد از طریق تجربیات دیجیتال روبلوکس کالاهای فیزیکی خریداری کنند.
شرکت قصد دارد این ویژگی را با خالقان، برندها و شرکای تجاری منتخب به صورت آزمایشی اجرا کرده و پس از آن اوایل سال آینده به طور گستردهتری گسترش دهد.
این حرکت به هدف افزایش اکوسیستم روبلوکس با ارتباط دادن تجربیات مجازی با محصولات واقعی انجام شده است.
توسعهدهندگان در این پلتفرم از یک مدل جدید تقسیم درآمد بهرهمند خواهند شد که همراه با این بهروزرسانیها معرفی شده است.
تحت این سیستم جدید، سهم درآمدی که توسعهدهندگان کسب میکنند بسته به قیمت تجربیات پولی آنها متفاوت خواهد بود.
به عنوان مثال، تجربیاتی با قیمتهای $9.99، $29.99، و $49.99 به ترتیب به سهمهای درآمدی 50٪، 60٪ و 70٪ منجر خواهند شد.
این رویکرد طبقاتی برای انگیزهبخشی به توسعهدهندگان برای ارائه مجموعه گستردهتری از محتوای پولی در روبلوکس طراحی شده است.
سهام روبلوکس در طول همهگیری COVID-19 به دلیل جذب کاربران جوان به پلتفرم برای بازیهای اجتماعی افزایش یافت.
اما، در سالهای پس از آن، سهام تقریباً 40٪ کاهش یافته است.
تغییر به اجازه دادن به معاملات پول فیات میتواند باعث تجدید علاقه به پلتفرم شود توسط پرداختهای مجازی و ارائه تجربه پرداخت آشناتر، خستگی کاربران بالقوه با.
این تغییر میتواند روبلوکس را از دیگر شرکتهای بزرگ بازی، مانند 2K و الکترونیک آرتز، متمایز کند که عمدتاً ارزهای مجازی برای حفظ سیستمهای معاملاتی متمرکز استفاده میکنند.
استفاده از بلاکچین اختصاصی برای بازی به اوج میرسد
طبق گزارشها، مدیرعامل Proof of Play، امید مهمان، پیشبینی میکند که استفاده از بلاکچین اختصاصی برای برنامههای بازی افزایش خواهد یافت.
مهمان، که قبلاً بازی محبوب فیسبوک Farmville را توسعه داده است، آیندهای را متصور است که در آن هزاران بلاکچین اختصاصی از برنامههای خاص پشتیبانی میکنند.
او تکنولوژی بلاکچین را به عنوان یک پایگاه داده پیشرفته میبیند و معتقد است استفاده از زنجیرهها به عنوان مخازن داده برای مقیاسسازی برنامهها ضروری است.
روند استفاده از بلاکچینهای اختصاصی برای بازی منحصر به Pirate Nation نیست.
بازیهای دیگر در شبکههایی مانند Avalanche از زیرشبکههای اختصاصی خود استفاده میکنند، مانند Shrapnel و Off the Grid با شبکه GUNZ خود.
Treasure نیز در حال ساخت زنجیره Treasure مبتنی بر Arbitrum خود با شبکههای بازی اختصاصی به نام “Infinity Chains” است.
در عین حال، Meta در تلاش است با ادغام تکنولوژی هوش مصنوعی مولد، بازیهای متاورس را انقلابی کند.
یک آگهی شغلی اخیر توسط Meta نشان میدهد که شرکت قصد دارد از هوش مصنوعی مولد برای کاوش و نمونهسازی “انواع جدیدی از بازیها” در متاورس از طریق ادغام هوش مصنوعی مولد با بازیهای مجازی، افزوده و واقعیت ترکیبی استفاده کند.