بازی ویروسی Hamster Kombat که مبتنی بر تلگرام است، با آیندهای نامطمئن روبرو است چرا که درگیریها و اختلافات داخلی با سرمایهگذاران، پیشرفت آن را تهدید میکند.
گزارشهای اخیر نشان داده است که تنشهای داخلی در این پروژه ممکن است از دسترسی به ایردراپ توکن HMSTR و توسعه کلی آن تأثیر گذار باشد.
پیشینه درگیریهای داخلی Hamster Kombat
این جنجال در ۱۶ آگوست آغاز شد، وقتی رسانه محلی Lenta.ru گزارش داد که درگیریهای داخلی تیم Hamster Kombat حول اختلاف با سرمایهگذار AD.RU متمرکز شده است.
این مقاله، که بعداً حذف شد، ادعا کرد که سازندگان بازی از تقسیم سود با AD.RU خودداری کردهاند، با وجود درگیریهای قابل توجهی که در تامین مالی و توسعه مکانیکهای کلیدی پروژه داشتند.
آنتون گرشکوف، مدیرعامل AD.RU، مدعی است که شرکتش نقش اساسی در توسعه بازی داشته است.
به گفته گرشکوف، AD.RU در ابتدا ۶۰۰ هزار دلار سرمایهگذاری در یک همکاری پیشنهادی توسط ادوارد گورینوویچ در سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم بازی موبایل و ورزشهای الکترونیکی به نام Arenum انجام داد. گورینوویچ یک کارآفرین IT روسی است و گفته میشود یکی از مغزهای پشت Hamster Kombat است.
این سرمایهگذاری به AD.RU یک سهم ۱۸.۶ درصدی داد که بعداً با تلاشهای بازاریابی شرکت به ۲۵ درصد افزایش یافت و این تلاشها منجر به جذب بیش از ۱ میلیون دلار سرمایه اضافی شد.
با این حال، گورینوویچ در ژوئن ۲۰۲۴ ادعاهای AD.RU را رد کرد و اظهار داشت که این شرکت هیچ نقشی در توسعه Hamster Kombat نداشته است.
در پاسخ، AD.RU یک گزارش فنی ارائه داد که نشان میدهد سرورهای Hamster Kombat از همان هاستینگ Arenum استفاده میکنند.
دامنه «hamsterkombat.io» نیز با استفاده از ایمیل شرکتی ap@arenum.games که به یکی از مؤسسین Arenum به نام الکساندر پاسیچنیک مرتبط است، ثبت شده است.
گزارشها حاکی از آن است که گرشکوف یک ادعای پیش از دادگاه به گورینوویچ ارسال کرده است که به چالشهای قانونی بالقوه برای پروژه Hamster Kombat اشاره دارد.
مشکلات Hamster Kombat در آگوست با خروج نیکیتا آنوفریوف، مدیر بازاریابی، عمیقتر شد.
آنوفریوف مدعی است که به او وعده داده شد ۲۵ درصد از درآمد یا سهام شرکت را دریافت کند که هرگز این وعدهها محقق نشد.
او اظهار داشت که نقش کلیدی در تبلیغ جهانی بازی و تأمین شراکتهای استراتژیک، از جمله سرمایهگذاری ۴۵۰ هزار دلار، داشته است.
آنوفریوف گفت که به جای تقسیم سود، تیم تصمیم گرفت که وجوه را به سرمایهگذاران اولیه بازگرداند، که این سبب نارضایتی در میان تأثیرگذاران و مشارکتکنندگانی شد که احساس میکنند سهمی از موفقیت بازی ندارند.
تأثیرات درگیریها بر روی ایردراپها و راهاندازی توکن HMSTR
این درگیریهای داخلی میتواند تأثیرات قابل توجهی بر بازیکنان Hamster Kombat و آینده پروژه داشته باشد.
ایردراپ توکن HMSTR که ابتدا برای اواخر جولای برنامهریزی شده بود تا ۶۰٪ از توکنها را به بازیکنان اختصاص دهد ، بهطور نامحدود به تأخیر افتاد. تیم مشکلات فنی با بلاکچین TON و احتمال بارگذاری بیش از حد شبکه را بهعنوان دلایل این تأخیر ذکر کرده است.
اختلافات قانونی و مالی ممکن است تیم را مجبور کند از رشد و توسعه پروژه صرفنظر کنند.
علاوه بر این، اختلافات جاری میتواند تأمین بودجه را مختل کند که ممکن است منجر به مشکلات پایداری سرور یا حتی خاموشی موقت آنها شود.
تأخیر در ایردراپ توکن HMSTR نارضایتی و شک و تردید را در جامعه Hamster Kombat ایجاد کرده است.
بازیکنان از نبود تاریخ مشخص برای توزیع ایردراپ ناراضی هستند، بهویژه وقتی تیم همچنان فعالیتهای بازی جدید را معرفی میکند.
با وجود این چالشها، دنبالکنندگان شبکههای اجتماعی Hamster Kombat همچنان قوی هستند.
تا ۱۹ آگوست، این پروژه ۳۵.۱ میلیون مشترک در یوتیوب و ۱۲.۶ میلیون دنبالکننده در ایکس (قبلاً توییتر) دارد.